Які завдання вирішують системи паралельного водіння

Системи паралельного водіння (СПВ, електронні маркери, курсоуказателі, GPS-навігатори для сільського господарства) призначені в першу чергу для високоточного водіння сільськогосподарської техніки по заданому маршруту в межах поля.
Які завдання вирішують системи паралельного водіння:
- Економія добрив, засобів захисту рослин, насіння, палива та інших засобів виробництва за рахунок зменшення ширини смуги подвійної обробки (смуга між двома суміжними проходами техніки);
- Підвищення інтенсивності використання сільськогосподарської техніки, наявної в господарстві (з'являється можливість високоякісної роботи в нічну зміну, в туман або дим) і продуктивності праці;
- Паралельне водіння з приладами дозволяє поліпшити якість і оперативність виконання технологічних операцій;
- Зниження стомлюваності механізатора.
За рахунок усіх вищезгаданих факторів система паралельного водіння окупає себе за нормальної завантаження трактора вже на першій технологічній операції, виконаної із застосуванням даного обладнання. Це є причиною великої популярності систем паралельного водіння в Україні та за кордоном.
Ви легко можете оцінити економічну ефективність електронних маркерів у себе в господарстві. Так, наприклад, для оцінки економії засобів виробництва необхідно визначити ширину смуги подвійної обробки, що використовується зазвичай в господарстві на тій чи іншій операції. Для зручності можна порахувати площу, оброблювану два рази на 100 га або на площу конкретного господарства. Зазвичай ця цифра коливається від 3 до 15% від загальної оброблюваної площі. Тобто 3-15% усіх Ваших витрат на проведення технологічних операцій пропадають даремно (навіть шкодять культурі подвійний обробкою). Системи ж навігації для сільськогосподарської техніки дозволяють скоротити ці витрати до 0,2-1,8% (в залежності від точності роботи обраного приладу).
Складові частини типової системи паралельного водіння:
- Основний блок (тут відбувається налаштування системи, що прийом GPS-координат з антени, обробка даних, виведення покажчика курсу). Основний блок може бути з екраном (більш поширений варіант) або показувати курс з допомогою лампочок. За великим рахунком, як вам буде показаний курс - не має значення, однак прилади з моніторами, як правило, мають більше різних корисних додаткових функцій;
- GPS-приймач (антена). Зараз починають з'являтися GPS-ГЛОНАСС приймачі (поки, однак, вони не дають особливої переваги в точності).
- Провід, що з'єднує антену з основним блоком (у приладі mojoMINI антена записується окремо, а передає інформацію по бездротовому зв'язку);
- Провід живлення, що йде з основного блоку в прикурювач трактора (12В);
- Кронштейн (з присоском або на саморізах) для встановлення основного блоку перед очима механізатора.
Як працює звичайна система паралельного водіння:
- Встановлюється електронний маркер (його можна легко знімати і монтувати);
- Механізатор виїжджає в поле;
- Включається система паралельного водіння (одним натиском кнопки);
- Вводиться ширина захвату агрегату, встановленого на трактор (пам'ять курсовказівника дозволяє ввести цю інформацію один раз);
- Электронный маркер собирает информацию о расположении спутников (это может длиться 1-5 минут, если прибор уже включали в этой области или 5-20 минут, если СПВ впервые работает в данном регионе). Как правило, о состоянии сигнала говорят индикаторы: красный - слишком мало информации, чтобы определить местоположение и работать, желтый - прибор работает с точностью, предоставляемой системой GPS, зеленый - в работе прибора учитывается дифференциальная поправка GPS-данных. После того, как загорелся зеленый (хуже, если желтый) индикатор, система параллельного вождения готова к работе;
- Механизатор фиксирует точку начала движения (обработки), нажав на кнопку "А";
- В конце гона или на расстоянии минимум 30 метров от точки "А" фиксируется точка "Б";
- Компьютер системы параллельного вождения строит в своей памяти линию, соединяющую точки "А" и "Б". Сразу после этого электронный маркер создает в памяти маршруты, параллельные базовой линии, на расстоянии ширины захвата агрегата (все это происходит мгновенно). Важно отметить, что маршруты могут быть как прямыми, так и криволинейными;
- Тепер механізатор може обробляти все поле, орієнтуючись на лампочки або карту, де фіксується напрямок і значущість трактора відхилення від маршруту, закладеного електронним маркером.
Для вибору GPS-навігації перейдіть за посиланням: системи паралельного водіння > > >
- Освітлення будівельного майданчикаБезпека на будівельному майданчику завдяки освітлювальним вишкамОсвітлення будівельного майданчика