Кошик
ТОВ "СТРІМ АГРО"
+380 (99) 215-73-70
+380 (67) 770-90-95

Які завдання вирішують системи паралельного водіння

Які завдання вирішують системи паралельного водіння

Системи паралельного водіння (СПВ, електронні маркери, курсоуказателі, GPS-навігатори для сільського господарства) призначені в першу чергу для високоточного водіння сільськогосподарської техніки по заданому маршруту в межах поля.

Які завдання вирішують системи паралельного водіння:

  • Економія добрив, засобів захисту рослин, насіння, палива та інших засобів виробництва за рахунок зменшення ширини смуги подвійної обробки (смуга між двома суміжними проходами техніки);
  • Підвищення інтенсивності використання сільськогосподарської техніки, наявної в господарстві (з'являється можливість високоякісної роботи в нічну зміну, в туман або дим) і продуктивності праці;
  • Паралельне водіння з приладами дозволяє поліпшити якість і оперативність виконання технологічних операцій;
  • Зниження стомлюваності механізатора.

За рахунок усіх вищезгаданих факторів система паралельного водіння окупає себе за нормальної завантаження трактора вже на першій технологічній операції, виконаної із застосуванням даного обладнання. Це є причиною великої популярності систем паралельного водіння в Україні та за кордоном.
Ви легко можете оцінити економічну ефективність електронних маркерів у себе в господарстві. Так, наприклад, для оцінки економії засобів виробництва необхідно визначити ширину смуги подвійної обробки, що використовується зазвичай в господарстві на тій чи іншій операції. Для зручності можна порахувати площу, оброблювану два рази на 100 га або на площу конкретного господарства. Зазвичай ця цифра коливається від 3 до 15% від загальної оброблюваної площі. Тобто 3-15% усіх Ваших витрат на проведення технологічних операцій пропадають даремно (навіть шкодять культурі подвійний обробкою). Системи ж навігації для сільськогосподарської техніки дозволяють скоротити ці витрати до 0,2-1,8% (в залежності від точності роботи обраного приладу).

Складові частини типової системи паралельного водіння:

  • Основний блок (тут відбувається налаштування системи, що прийом GPS-координат з антени, обробка даних, виведення покажчика курсу). Основний блок може бути з екраном (більш поширений варіант) або показувати курс з допомогою лампочок. За великим рахунком, як вам буде показаний курс - не має значення, однак прилади з моніторами, як правило, мають більше різних корисних додаткових функцій;
  • GPS-приймач (антена). Зараз починають з'являтися GPS-ГЛОНАСС приймачі (поки, однак, вони не дають особливої переваги в точності).
  • Провід, що з'єднує антену з основним блоком (у приладі mojoMINI антена записується окремо, а передає інформацію по бездротовому зв'язку);
  • Провід живлення, що йде з основного блоку в прикурювач трактора (12В);
  • Кронштейн (з присоском або на саморізах) для встановлення основного блоку перед очима механізатора.

Як працює звичайна система паралельного водіння:

  • Встановлюється електронний маркер (його можна легко знімати і монтувати);
  • Механізатор виїжджає в поле;
  • Включається система паралельного водіння (одним натиском кнопки);
  • Вводиться ширина захвату агрегату, встановленого на трактор (пам'ять курсовказівника дозволяє ввести цю інформацію один раз);
  • Электронный маркер собирает информацию о расположении спутников (это может длиться 1-5 минут, если прибор уже включали в этой области или 5-20 минут, если СПВ впервые работает в данном регионе). Как правило, о состоянии сигнала говорят индикаторы: красный - слишком мало информации, чтобы определить местоположение и работать, желтый - прибор работает с точностью, предоставляемой системой GPS, зеленый - в работе прибора учитывается дифференциальная поправка GPS-данных. После того, как загорелся зеленый (хуже, если желтый) индикатор, система параллельного вождения готова к работе;
  • Механизатор фиксирует точку начала движения (обработки), нажав на кнопку "А";
  • В конце гона или на расстоянии минимум 30 метров от точки "А" фиксируется точка "Б";
  • Компьютер системы параллельного вождения строит в своей памяти линию, соединяющую точки "А" и "Б". Сразу после этого электронный маркер создает в памяти маршруты, параллельные базовой линии, на расстоянии ширины захвата агрегата (все это происходит мгновенно). Важно отметить, что маршруты могут быть как прямыми, так и криволинейными;
  • Тепер механізатор може обробляти все поле, орієнтуючись на лампочки або карту, де фіксується напрямок і значущість трактора відхилення від маршруту, закладеного електронним маркером.

Для вибору GPS-навігації перейдіть за посиланням: системи паралельного водіння > > >

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner